perjantai 24. kesäkuuta 2011

Julita on julkkis

Jee wuhuu, Julita on päässyt näköjään hevostalli.netissä ihan keskustelunaiheeksi tallin keskustelualueella, tosin ei tietenkään missään positiivisessa mielessä. Yksi mainostaa ponia re 85 tasoiseksi, toinen kumoaa väitteen, kolmas kritisoi ponia, neljäs tallin ratsastajien tasoa, seuraavaksi saan varmasti minä kritiikkiä kun vaan nimi tulee esille ja ilmenee että olen se ratsastaja joka ponilla on sitä 85 cm hypännyt. Ihanaa <3

Vain yksi ratsastaja on hypännyt ponilla 85 cm yksittäisenä
En ole mikään yli-ihminen superpro ratsastaja joka saa minkä vain ponin hyppäämään mitä vain. Olen Julilla ratsastanut nyt 6 vuotta ja kehittynyt yhdessä sen kanssa ja mahdollisesti vienyt ponia eteenpäinkin esteillä, kun se Metsäkylään tullessaan oli hypännyt vain joitakin 60 cm esteitä, ei edes ratana. Olen ainoa ratsastaja joka ponilla on mennyt pidempään, kun kaikki muut ovat kehittyessään vaihtaneet parempiin hevosiin, mikä nyt on ihan ymmärrettävää kun Julille on jo kertynyt ikää, eikä se ole missään muodossa mikään valio. Oikea laukka ei nouse, vauhtia ei löydy ja kaupanpäälle tulee vielä pukkeja ja rodeoita.

Jos poni on re 85 tasoinen, kuka tahansa taitava ratsastaja saa sen ratsastettua radasta yli
Ihan totta, tosin poni ei todellakaan ole edes re 80 tasoinen. Ei tarvitse olla edes kovin taitava saadakseen re 80 ponin yli 80 cm radasta. Julita on ratana hypännyt 70 cm, jossa okserit eivät olleet edes täyskorkeita. Sen isompaa rataa poni ei ole mennyt eikä varmasti tule menemäänkään, kun eläkeikä alkaa painaa päälle.

Essi on ja tulee olemaan ainut jonka kanssa Juli hyppää isoja esteitä
Hyvin mahdollista kun ei kukaan muu saman tasoinen ratsastaja halua ponilla ratsastaa. Ratsastuskoululla kun poni on lähinnä lasten suosikki ja hyppää näillä tunneilla max 60 cm esteitä. Mitään suurta mahtavaa ja yliluonnollista sidettä minun ja ponin välillä ei ole, joten  jos selkään kiipeää perustaitava ratsastaja niin poni kyllä varmasti hyppää, voi olla että vielä paremmalla menestyksellä kun minun kanssa.

Mielestäni on kurjaa puida tällaisia asioita (etenkin nimettöminä netissä). Minulle ja ponille tuo 85 cm on ennätys ja tulosta pitkästä työstä, asia mistä voin olla ylpeä niin omasta kuin poninkin puolesta. Kyetköön hyvät ratsastajat hyppäämään Julilla vaikka 120 ratoja, itse olen ylpeä siitä kehityksestä jota ollaan ponin kanssa yhdessä saatu aikaan ja niistä saavutuksista joihin juuri me parina ollaan ylletty. Sattumalta vain olen ainut joka on jaksanut ponin kanssa tehdä töitä ja kehittyä yhdessä sen kanssa, en väitä etteikö joku muu olisi pystynyt samaan tai etteikö poni toimisi kenenkään muun kanssa.


En ole hyvä ratsastaja, en ole hevoskuiskaaja tai mikään hevosenkouluttaja. Satun vaan tykkäämään tuosta ponista.

1 kommentti

  1. Ihana toi poju ja julita<3<3<3<3Kivat sivut!!<3




    Rakastan vuonohevosii!<3<3<3<3<3<3<3 Vuonohevoset on ihan BEST!

    VastaaPoista

Kommenttisi tulee näkyviin vasta kun olen hyväksynyt sen, älä siis suotta kirjoita kommenttiasi moneen kertaan! :)
Huomaathan, etten julkaise asiattomia tai arvostelevia kommentteja; opettajat ja valmentajat hoitavat ratsastukseni korjaamisen.

Suositut tekstit

Kuukauden luetuimmat