torstai 13. kesäkuuta 2013

Vatsalihassankari

Tämä viikko on ollut varsinainen kulttuurishokki kaltaiselleni poniratsastajalle, joka on tyytyväisenä mennä puksuttanut pelkillä pienillä poneilla varmaan vähintäänkin viimeiset kolme vuotta. Tiistai oli viikolle kevyt aloitus, kun testailin vajaan puoli tuntia kaverin suomenhevosta. Hirmu suureltahan tuo ruuna tuntui, vaikka säkäkorkeudeksi todettiin vain alle 160 cm. Oikein näppärä ja mukava tuosta hevosesta oli tullut kaverin hellässä huomassa, ratsastus oli varsin mukavaa! Samaisen hevosen kyydissä kun kiikuin pari vuotta takaperin hädissäni, kun en kymmeneen minuuttiin saanut sitä hidastamaan laukasta. ;) Tällä kertaa suokki toimi kuitenkin vallan mainiona terapiaheppana parantaen mun mielikuvaa suomenhevosista.

Eilen taas käytiin pikkuserkkuni Jennin kanssa ratsastuskoululla irtotunnilla ja enkös saanut vaan vieläkin suuremman hevosen alleni. Alun kankeuden ja korkeanpaikankammotuksen jälkeen tuokin tamma oli oikein mukava ratsastaa. Tunnista varmaan lisää lähipäivinä.. :)

Jotteivät vatsalihakseni vain olisi päässeet toipumaan isojen hevosten liikkeessä tasapainoilusta, jatkoin samaa treeniä vielä tänään aamulla. Kävin kokeilemassa vuokrahevosehdokasta, joka olikin mulle jo entuudestaan jossain määrin tuttu. Ensimmäisen puoli tuntia häpesin tuskissani silmiä päästäni, kun ei ratsastuksesta tullut niin yhtään mitään. Pienimmätkin itsetunnon rippeet murenivat, kun helppo A tasoinen hevonen juoksi pää pilvissä eikä suostunut nostamaan laukkaa. Lopulta alettiin kuitenkin vihdoin vähän ymmärtää toisiamme ja laukkakin nousi ja hevonen rentoutui. Varsin mukava kaveri tämäkin tapaus, tällä olisi mulle varmasti opetettavaa niin koulussa kuin esteilläkin. Hurja koko vain hirvittää, kun itse olen niin pieni, eikä hevonenkaan ollut aivan kevyimmästä ja herkimmästä päästä ratsastaa.

Lauantaina olen menossa kokeilemaan toista vuokrahevosehdokasta, vähän pienempää ponia. Tästä olen itseasiassa aika innoissani! Saa nähdä miten tullaan toimeen keskenämme, sen jälkeen varmaan teen jotain päätöksiä vuokrattavan suhteen. :) Eipä tarvinnut kauaa vuokrahevosta etsiä, tämä kävi aika kivuttomasti! Näillä näkymin pääsen siis tutustumaan ja treenaamaan uuden harrastuskaverin kanssa jo heti ensi viikolla.

2 kommenttia

  1. Oon niiiin iloinen jokaisesta uudesta postauksesta, niin iloinen että blogi jatkuu! <3 Seurasin koko sun ja Winnien matkan alusta tähän asti ja olen lukenut kaikki postaukset läpi... Mielenkiinnolla jään odottelemaan seuraavaa postausta! :)

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva blogi, seurailin kans moonta postausta :)!


    http://inkajakauraturvat.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kommenttisi tulee näkyviin vasta kun olen hyväksynyt sen, älä siis suotta kirjoita kommenttiasi moneen kertaan! :)
Huomaathan, etten julkaise asiattomia tai arvostelevia kommentteja; opettajat ja valmentajat hoitavat ratsastukseni korjaamisen.

Suositut tekstit

Kuukauden luetuimmat