lauantai 22. kesäkuuta 2019

Lauma koossa

Kolme haflingeria samassa tallissa - uhka vai mahdollisuus?

Koko kevät on ollut täynnä sattumuksia. Minä päädyin suunnittelematta hankkimaan Wilman ja sain sen sattumalta samalle tallille, jossa Veikka asuu. Kuinka näppärää! Kaksi kolmesta haflingerista samassa tallissa, mikä aikataulullisesti mahdollisti aktiivisen työskentelyn jatkamisen Veikan kanssa ja samalla tarjosi minulle mahdollisuuden saada tallivapaita, kun Veikan henkilökunta voisi toisinaan hoitaa Wilmankin.


Kevään aikana varmistui myös, että Winnielle pitäisi löytää uusi kotitalli; sen terveys ei kestäisi vapaata heinäruokintaa enää toista talvikautta. Wilman ja Veikan tallissa vapautui paikka ja piankos Winnie olikin omistajansa Maijun kanssa jo odottamassa tallin viimeisenkin varsan syntymää, jonka jälkeen Winniellä olisi lupa muuttaa.

Siellä ne nyt ovat, kaikki kolme haflingeria samassa pihassa. Vielä vuosi sitten Veikka asui Ruskolla, Winnie Kartanon tallilla ja Wilmasta olin autuaan tietämätön. En varmasti olisi uskonut, jos joku olisi kertonut, että vuoden päästä minulla on oma poni, Winnien varsa, ja samalla vielä Veikka ja Winniekin saman katon alla! Aina sanotaan, ettei kaikkea voi saada, mutta nyt tuntuu kyllä siltä, että minä olen saanut ihan kaiken.




Winnie suhtautui muuttoon paremmin kuin osasimme odottaa. Maijun sinnikkäiden lastaustreenien ansiosta saimme ponin lastattua 15 minuutissa, joten koko muutto oli hoidettu alle tunnissa. Uudessa tallissa Winnie lompsi tyytyväisenä tarhaan ja jäi syömään sen näköisenä, kuin olisi aina asunut siellä! Seuraavana päivänä Maiju kiipesi jo Winnien selkäänkin ja ratsasti rennolla ponilla kaikissa askellajeissa vieraassa paikassa. Itsekin pääsin hetkeksi kyytiin kokeilemaan ponin joustorunkoista satulaa.

Eikös Maiju telonut jalkansa jo seuraavana päivänä, joten minä olen päässyt ottamaan urakalla kiinni pitkää taukoa Winnien kanssa. Onpa ollut mukava puuhastella pitkästä aikaa tämänkin ponin kanssa! Nyt ratsastelen ponia siihen saakka, että Maiju on itse taas ratsastuskunnossa ja jatkossa puuhastelen Winnien kanssa noin kerran viikossa. Nyt on kasassa aika hyvä haflinger -tiimi! Jengissä on kolmen haflingerit henkilökunnat, joihin voi luottaa ja jotka tuntevat rodun kinkkiset ominaisuudet. Jokainen meistä uskaltaa siis toivottavasti lomailla silloin tällöin ja luottaa oman haflingerinsa asiantunteviin käsiin.




Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Kommenttisi tulee näkyviin vasta kun olen hyväksynyt sen, älä siis suotta kirjoita kommenttiasi moneen kertaan! :)
Huomaathan, etten julkaise asiattomia tai arvostelevia kommentteja; opettajat ja valmentajat hoitavat ratsastukseni korjaamisen.

Suositut tekstit

Kuukauden luetuimmat